به گزارش وبسایت نود و به نقل از دیلی میل، در جریان قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا دو تیم ستاره سرخ بلگراد و لیورپول با یکدیگر هم گروه شدند و لیورپول برای انجام بازی باید در نوامبر به بلگراد سفر کند. این اتفاق خبر خوبی برای ژردان شکیری نخواهد بود.

ژردان شکیری بعد از گلزنی به تیم ملی صربستان در آخرین دقایق بازی سوئیس-صربستان، در شادی بعد از گل خود شکل عقاب دو سر (نماد آلبانی و پرچم این کشور) را به نمایش گذاشت. شکیری به همراه گرانیت ژاکا و استفان لیخستاینر همگی بعد از این مسابقه، به دلیل انجام حرکات غیر ورزشی توسط فیفا جریمه شدند.

شکیری که اصالتی آلبانیایی دارد، در شهر گلیان (امروزه در کوزووو) به دنیا آمد؛ جایی که در اواخر دهه 90 به دست ارتش صربستان اشغال شده بود و این درگیری با دخالت نظامی ناتو پایان یافت.

زوزدان ترزیچ، مدیر کل باشگاه ستاره سرخ بلگراد در خصوص این تقابل می‌گوید:

شخصا عقیده دارم که یک آلبانیایی نمی‌تواند برای ستاره سرخ بازی کند. فکر می‌کنم شکیری تحت فشار باورنکردنی روانی قرار داشته باشد، چرا که می‌داند قرار است به چه منطقه ای سفر کند. البته ما به عنوان یک باشگاه فوتبال ملزم به رفتار برابر با تمامی رقبایمان هستیم و نباید در این زمینه توجهی به گذشته و تاریخ داشته باشیم.

ستاره سرخ همه توان خود را به کار خواهد بست تا شکیری این احساس را داشته باشد که تنها برای بازی فوتبال به اینجا آمده است. این وظیفه ماست که او را از حوادث ناخواسته دور کنیم. بیایید میزبانان خوبی باشیم.