به گزارش وبسایت نود، بعد از کسب دو برد در لیگ برتر و یک پیروزی قاطع خارج از خانه در لیگ قهرمانان، تیم مورینیو امیدوار بود در ادامه روند خوب خود، در خانه نیز مقابل وولورهمپتون پیروز شود تا تیم بعد از شروع ضعیف ابتدای فصل، به مسیر اوج بازگردد، اما شنبه یونایتد دچار سکته شد. روند پیروزی های یونایتد با یک تساوی ناامیدکننده که همراه با یک نمایش ضعیف بود، قطع شد. تیم مورینیو نه خوب بود و نه شایستگی پیروزی را داشت، به این ترتیب شیاطین سرخ بار دیگر در این فصل در کسب برد در الدترافورد ناکام ماندند، آن هم در روزی که فرگوسن برای اولین بار پس از عمل جراحی به ورزشگاه یونایتد بازگشته بود. نگاهی داریم به وضعیت یونایتد در این مسابقه و تساوی خانگی مقابل وولوز.

1- تداوم روند سینوسی پل پوگبا، خیلی خوب تا خیلی بد

هیچوقت بحثی درباره استعداد و مهارت های پل پوگبا نبوده و نخواهد بود. بلکه مسئله در مورد این ستاره فرانسوی، توانایی او در انجام نمایش های خوب هفته به هفته است، عملکردهایی درخشان بیش از نمایش هایی ضعیف. روز شنبه بار دیگر دو روی از پوگبا را دیدیم. او نشان داد که می تواند چه کیفیتی را به تیم بیفزاید، در عین حال با تاسف برای هواداران یونایتد و همچنین مورینیو، روز بد او هم رقم خورد.

بعد از زدن دو گل در سوئیس مقابل یانگ بویز و ساختن گل سوم تیم، پل پوگبا در نیمه اول نبوغش را نشان داد و با پاسی عالی، فرد را در موقعیتی مناسب قرار داد تا این بازیکن برزیلی، گل اول تیمش را به ثمر برساند. همچون دیدار در سوئیس، یونایتد پیش از رسیدن به گل اول بازی، دروازه اش توسط حریف تهدید شد، در سوئیس، پوگبا بود که پشت محوطه جریمه با یک حرکت انفرادی و شوتی دیدنی دروازه حریف را باز کرد. روز شنبه او بار دیگر با یک حرکت انفرادی موقعیت خوبی را فراهم آورد که این بار فرد توانست گل را بزند تا بدل به پانصدمین گلزن تاریخ یونایتد شود و برای اولین بار از زمان انتقال گرانقیمتش به الدترافورد، برای تیم جدیدش گلزنی کند.

اما در عین حال بار دیگر شاهد تزلزلی از پوگبا بودیم. یک اشتباه تاثیرگذار در ادراک وظایف و جایگاهش در زمین. در ابتدای نیمه دوم بود که در طی چندین نوبت او بیش از حد در میانه میدان توپ را نگاه می داشت یا با حرکات نمایشی سعی در عبور از بازیکن حریف داشت، بعد از چند بار توپ لو رفتن، بالاخره اشتباه پوگبا در میانه میدان، به ضرر یونایتد تمام شد. توپگیری بازیکنان وولوز از پوگبا، یک ضدحمله را رقم زد و یک سانتر از جناح راست با ضربه تمام کننده موتینیو همراه شد تا بازی 1-1 شود. به همین سادگی.

مورینیو کنار خط برای پوگبا فریاد می کشید که برگردد و توپی را که از دست داده بازپس بگیرد ولی دیگر خیلی دیر شده بود، وولوز کار را تمام کرد. گل وولوز فضا را برای این تیم باز کرد تا دل به ضدحملات ببندند. اما نگرانی بزرگتر مورینیو این است که معمای پوگبا چطور حل خواهد شد!

2. دالوت، حضور والنسیا را در ترکیب با سوال روبرو می سازد.

استراحت دادن مورینیو به دالوت 19 ساله در بازی مقابل وولوز قابل درک به نظر می رسد. دالوت بعد از عمل جراحی، تازه چهارشنبه بود که برای اولین بار برای یونایتد به میدان رفت، و اگرچه نمایش خیلی خوبی داشت ولی شاید خواسته زیادی بود که دوباره از این بازیکن جوان در ترکیب اصلی تیم بهره بگیرد، خصوصاً که والنسیا در طی این دو سال و اندی، دفاع راست اصلی مورینیو بوده و کاپیتان تیم نیز است.

اما دالوت طبق گفته مورینیو، این هفته در بازی مقابل دربی کانتی دوباره به ترکیب تیم باز می گردد و بازگشت او اگر با یک نمایش خوب همراه باشد، می تواند والنسیا را تحت فشار بگذارد. در عین حال والنسیا اکنون 33 ساله است و در طی سه فصل اخیر مشکلاتی با زانویش داشته و قطعاً نمی تواند مثل قبل سه بازی در هفته انجام دهد، در چنین شرایطی، دالوت فرصت های زیادی برای درخشش در ترکیب پیدا خواهد کرد.

ولی در مقام مقایسه، نمایش خوب و هجومی و رو به جلوی دالوت در مقابل یانگ بویز، در تقابل با عملکرد محدود والنسیا در مقابل وولوز، تفاوت را نشان می دهد. بسیاری از سانترهای والنسیا به مدافع مقابلش برخورد کرد و در بقیه موارد او حضوری موثر در فاز هجومی تیمش نداشت. اگرچه والنسیا برای نمایش های نسبتاً با ثباتش در فصول اخیر و پیشرفت دادن جنبه دفاعی بازی و تغییر پستش، شایسته تقدیر است ولی دالوت هم گزینه هیجان انگیزی است.

3. نمایش های ضعیف و فقدان روحیه و انگیزه

به نظر می رسید کسب سه برد پیاپی یونایتد را به روند برد بازگردانده است و این تیم با کسب چند برد دیگر می تواند جبران ابتدای فصل را کند. اما این تساوی خانگی، مانع بزرگی برای تیم مورینیو شد. حالا تنها 6 هفته گذشته و یونایتد در سه بازی خانگی فقط یک برد داشته، از دست دادن 5 امتیاز در 3 مسابقه خانگی این فصل، یونایتد را در همین هفته ششم از لیورپول صدرنشین 8 امتیاز عقب انداخته است. این در حالی است که تیم های دیگر هم مثل، تاتنهام، سیتی و چلسی رقابت سختی در بالای جدول دارند و کار یونایتد حتی برای حضور در بین چهار تیم برتر لیگ سخت است.

شاید اگر یونایتد در مسابقه با تاتنهام مستحق شکست سنگین 3-0 نبود و روحیه و انگیزه در ساق پای بازیکنان دیده می شد، اما دیدار با وولوز این طور نبود. نمایش یونایتد آن قدر ضعیف بود که مورینیو خود نیز به آن اعتراف کند و تیمش را شایسته برد و گلزنی مقابل وولورهمپتون نداند. هرچه باشد یونایتد نه تنها دو امتیاز از دست داد بلکه بد هم کار کرد و این نمایش بد همراه بود با چند عملکرد ضعیف از چند ستاره بزرگ، مثل پوگبا، لوکاکو و سانچز. سانچزی که اصلاً شروع خوبی در این فصل نداشته و هیچ شباهتی به سانچز زهردار آرسنال ندارد.