ورزش 11 - صبر و انتظار ها برای تماشای یک روز تاریخی به پایان رسیده است، قرمز ها مسرور از یک تاریخسازی بزرگ و فراموش نشدنی مغرور از افتخار آفرینی و متواضع در شرایط امروزی تا ساعاتی دیگر برابر السد قطر، لانه سوپر استارهای قطری برای ارائه نمایشی پر التهاب، سرنوشت ساز، پر هیجان و داغ و نفس گیر به میدان خواهد رفت؛ دیداری که می تواند در این روزهای سخت شرایط معیشتی که نرخ ارز و کالا های اساسی هوس تاب بازی کرده است، مردم را از فضای موجود خارج کرده و شادی زاید الوصفی را به آنان هدیه بدهد! شادی که شاید برای فراهم کردنش در سطح ملی قطعا نیازمند صد ها هزار میلیارد تومان بودجه خواهد بود!

فرقی نمی کند، چه آبی و قرمز، سبز و زرد، از شمال تا جنوب و غرب تا شرق، با تمام وجود به حمایت از پرسپولیس نماینده فوتبال ایران از جای برخواهند خواست و آخرین نفس خود را برای ایستادن در پشت 11 مرد سرخپوش ایرانی هزینه خواهند کرد تا آن اتفاق تاریخی رقم بخورد.

پرسپولیس و السدپرسپولیس و السد

السد قطر شاید در دوحه در برابر پرسپولیس پر از مصدوم و همچنان محروم، شکست تحقیر آمیزی را تجربه کرده باشد، اما هیچگاه فراموش نکنید که در این فوتبال غیر قابل پیش بینی چه شادی ها در واپسین لحظات پر پر شده اند و جای خود را به اندوه داده اند، تنها فرق پرسپولیس در این ماجرا این است که این بخش از قمار فوتبال را نمی خواهد، آنها می خواهند حقیقی و با دستانی رو بازی کنند و تعیین گر تحقق یافتن رویای خود باشند، این رمز موفقیت پرسپولیس و برانکو تا به همین امروز در این جایگاه است.

شکست 8_0 السد در رقابت های جام حذفی، مصدومیت ساختگی ژاوی، کوبیدن پیراهن السد بر روی زمین توسط بونجاح و شایعه های پیرامون ستارگان دیگر السد را فراموش کنید؛ در مورد فوتبال حرف می زنیم، روزی که پرسپولیس به خانه السد رفت، کمال کامیابی نیا و محمد انصاری محروم بودند، امید عالیشاه دچار مصدومیت شد و ترکیب سرخ ها با سال گذشته خود اصلا قابل مقایسه نبود، تیمی که در بدترین دوران خود به سر می برد به السد درس فوتبال داد! برای این ماجرا چه توجیهی وجود دارد؟! به همین تناسب السد حتی اگر با بازیکنان جوانان خود به آزادی بیاید، صحبت از ضعف حریف مطلقا ممنوع خواهد بود و تا آخرین نفس پیروزی را باید خواست!

بازیکنان پرسپولیسبازیکنان پرسپولیس

این آغاز یک راه رویایی برای پرسپولیس است، برای هرچیزی باید خود را آماده کرد، اما این نکته را هم به انصاف نباید فراموش کرد که هیچ رقیبی در استادیوم آزادی نتوانسته است جان سالم را در برابر 100 هزار عاشق که نفس هایشان از اتم هم نابوده کننده تر است، به در ببرد! در انتظار یک عصر شگفت انگیز کدان خانه در ایران است که چراغ هایش از اوج هیجان خاموش باشد؟!

همه چیز جذاب و باب میل است، آمار های رو در رو در سالیان اخیر به سود پرسپولیس است! 3 تقابل، 2 پیروزی برای نماینده ایران و 1 پیروزی برای قطری ها! حالا زمان هتریک است، هتریک در یک صعود تاریخی، این بار پرسپولیس باید خودخواه باشد و هتریک کند و مسیر رویایی اش را به آینده پاس ندهد! چه فرصتی بهتر از این برای باز کردن دروازه ای آهنین که سال هاست بر روی فوتبال کشورمان قفل شده است؟

پرسپولیس و السدپرسپولیس و السد

آمار و ارقام می گوید بغداد بونجاح بهترین و موفق ترین و کلیدی ترین ستاره السد است، 15 گل زده در فصل جاری و پس از او اکرم عفیف با 8 گل زده! هرچند که در فوتبال امروزی گلزنی یک امر مهم است اما همه چیز نیست، پس نمی توان احمد سیار، وو یونگ جونگ، حمید اسماعیل، حسن الحیدوس، علی مختار، الشاعب، خلفان ابراهیم و گابی را نادیده گرفت!

پرسپولیس امیدش به همان همیشگی هاست، برترین گلزنش علی علیپور است با 3 گل و سیامک نعمتی با 2 گل نزدیک ترین ستاره نزدیک به اوست، اما همانگونه که پیش تر مطرح کردیم همه چیز اعداد و آمار نیست، چرا که امید اول و آخر پرسپولیس سید جلال حسینی در این آمار دیده نمی شود، علیرضا بیرانوند مردی با دستان امن که سرنوشت سرخ ها در دستان اوست، احمد نوراللهی مردی از جنس نفس های اتمی و شجاع خلیل زاده ای که می تواند مهاجم 15 گله السد را دیوانه کند و برانکو ایوانکوویچی که با دستانی خالی کوه را هم جابجا می کند!

هواداران پرسپولیسهواداران پرسپولیس

تا اکران 100 هزار نفری معجزه سرخ در آزادی تنها ساعاتی باقی مانده است، زمان آن فرا رسیده که متمولین آسیایی را از وحشت دچار ایست قلبی کنیم! ضربان قلب میلیون ها ایرانی قطعا هر هیولای را وحشت زده می کند، قطعا در این مسیر همه همدل و یکرنگ سرخ های ایران را تنها نخواهیم گذاشت و پشت سرشان فریاد پیروزی سرخواهیم داد و آنها تا را به فینال لیگ قهرمانان آسیا بدرقه خواهیم کرد و آوازه فوتبال ایران را به گوش شرقی ها خواهیم رساند.