ورزش 11 - نبرد نفس‌گیر تاتنهام و چلسی در فصل 2018/19 جزیره، متفاوت‌تر از هرزمانی است! نزدیک‌تر و مدعی‌تر از همیشه، در کمین 3 امتیاز برای فتح شهرآورد لندن آن هم در استادیوم ملی انگلیس! این چالش بزرگ فقط برای مردان درون میدان نبرد نخواهد بود، حتی مارتین اتکینسون هم به عنوان داور شبی بس سخت و طاقت‌فرسا را تجربه خواهد کرد.

اسپرزها در یک دهه اخیر روند ناامید کننده‌ای را در برابر چلسی از خود به ثبت رسانده‌اند، پیروزی‌های بسیار کمرنگ و کم تعداد که 3برابر آن نصیب آبی‌های لندن شده است تا باز هم مهر تاییدی دیگر بر ناکامی‌های مردان پوچتینو مقابل رقیب سرسخت و همیشه با انگیزه‌شان بخورد.

بازیکنان تاتنهامبازیکنان تاتنهام

چلسی ساری فصل را دیوانه‌وار آغاز کرد، او هنوز هم با مردانش روزهای خوشی را سپری می‌کند اما فشرده‌تر شدن رقابت‌ها کمی او را تحت فشار قرار داده و سرعت حرکت تیمش را کند کرده است! تساوی برابر اورتون نتیجه‌ای غیرقابل انتظار بود که آبی‌ها را متوقف ساخت تا منچستر‌سیتی و لیورپول فرصت ایجاد اختلاف را پیدا کنند و تاتنهام خود را سریعا به 1 امتیازی چلسی 28 امتیازی برساند.

شکست برابر منچسترسیتی شاید تنها نکته بد روند چندهفته اخیر اسپرزها بوده باشد، غیر از این مردان پوچتینو کاملا هوشیارانه همچون چلسی برای رسیدن به صدر جدول رقابت های لیگ برتر انگلیس در حرکت بوده‌اند و از تمام فرصت‌های خوب خود بهره‌ کافی را برده‌اند.

بازیکنان چلسیبازیکنان چلسی

همانگونه که پیش‌تر مطرح شد، در 19 دیدار گذشته چلسی و تاتنهام، دست برتر با آبی‌های لندن است! 9 پیروزی برای چلسی و 3 پیروزی برای تاتنهام و 7 دیدار نیز به تساوی انجامیده است؛ بهترین پیروزی تاتنهام برابر چلسی دیدار فصل 2015/16 اینم دو تیم بود که با نتیجه 5_3 به سود اسپرزها خاتمه یافت، در آن سو چلسی نیز بهترین پیروزی خود را با نتیجه 4_0 در فصل 2014/15 مقابل تاتنهام کسب کرده است.