به گزارش وب‌سایت نود، بعد از بازی دست‌گرمی مقابل یمن، شاگردان کی‌روش در دومین بازی خود باید به مصاف یک تیم قوی‌تر بروند. نام ویتنام شاید خیلی یادآور تیمی قوی و دردسرساز نباشد اما بازی اول آنها مقابل عراق که با برد پر زحمت عراقی‌ها در دقایق پایانی همراه بود نشان داد آنها تیمی هستند که نمی‌توان دست کم گرفت‌شان. یکی از بارزترین خصوصیت ویتنام جوان بودن آنهاست. جوانانی که البته حضور در دو تورنمنت متوالی از آنها بازیکنانی باتجربه ساخته است.

ویتنام با تیمی راهی مسابقات شده است که شاکله اصلی آنها را جوانانی که تشکیل می‌دهد که همراه با تیم ملی جوانان این کشور به جام‌جهانی 2017 زیر 20ساله‌ها راه پیدا کرده و قبل از آن هم در جام ملت‌های جوانان آسیا همراه با تیم ملی ایران رتبه سوم را به صورت مشترک بدست آوردند. از تیمی که به جام‌جهانی راه پیدا کرد 7 بازیکن در تیم فعلی حضور دارند. همین مساله باعث شده تا ویتنام یکی از جوانترین تیم‌‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا باشد.

این جوانی هم از ویتنام تیمی زهردار ساخته و هم البته تیمی که بعضی از اشتباهات ناشی از بی‌تجربگی گریبانش را در بدترین زمان‌ها می‌گیرد. نمونه آن بازی مقابل عراق است که یک اشتباه پشت محوطه جریمه، ضربه ایستگاهی را تقدیم عراقی‌ها کرد و آنها با استفاده از همان اشتباه در دقایق پایانی سه امتیاز بازی را از آن خود کردند.

یکی دیگر از مشکلات ویتنام کوتاه بودن میانگین قد آنهاست. ویتنام با میانگین قدی 175 سانتی‌متر کوتاه ترین تیم جام به حساب می‌آید و این یکی از بزرگترین نقاط ضعف آنها در این رقابت‌هاست.

این مسائل از ویتنام یک تیم ناشناخته ساخته است که در عین تمام نقاط ضعف به خاطر جوانان باتجربه و با انرژی‌اش می‌تواند یک زنگ خطر جدی برای کی‌روش و شاگردانش باشد. شاید آنها اگر کمی در قرعه خوش‌شانس‌تر بودند و در گروهی آسانتر قرار می‌گرفتند می‌توانستند شانس بیشتری برای صعود به عنوان تیم سوم برای خود قائل باشند. کاری که بخاطر دو بازی پیاپی با عراق و ایران برای آن‌ها سخت شده است.