به گزارش سایت نود،برنابئو امشب در حالی از ساعت 23:30 میزبان بازی برگشت نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا مقابل بارسلوناست که رئال مادریدهر چند در سال‌های اخیر، سنگین‌ترین شکست‌ها(6 بر 2، 4 بر صقر، 3 بر صفر و ...) را مقابل همین دشمن دیرینه تجربه کرده اما به لطف جو مخوفش، قفل‌های بزرگی به پای بزرگ‌ترین بارسایی‌تاریخ فوتبال زده است.

مسی و طلسم 7

مسی به عنوان بهترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو در 7 بازی اخیر در جام حذفی اسپانیا موفق به گشودن دروازه رئال مادرید نشده و امشب در جست و جوی طلسم‌شکنی است. اعجوبه آرژانتینی تا به حال با 24 تیم در جام حذفی اسپانیا روبه‌رو شده و فقط به 2 تیم گل نزده، یکی «گرامانت» در بازی سال 2004 و در اولین روزهای بازی برای بارسای ریکارد و دیگری رئال مادرید! در واقع مسی تنها یک بار در فصل 2012-2011 در برنابئو، همراه تیمش پیروزی در زمین رئال مادرید در جام حذفی اسپانیا را جشن گرفت.

4 سد مقابل مسی

رئال مادرید بیش از هر تیمی دروازه‌بان شکست‌ناپذیر مقابل مسی در جام حذفی اسپانیا معرفی کرده است. ناواس، کاسیاس، لوپس و کاستیا، سنگربان‌های رئالی بودند که کاری سخت در حد گل نخوردن از مسی در یک بازی جام حذفی اسپانیا را انجام دادند.

یک سوم همه باخت‌ها

یک‌سوم همه شکست‌های مسی در جام حذفی اسپانیا به دست رئال مادرید رقم خورده و از این نظر لیونل هر چقدر در لیگ اسپانیا استاد گل زدن به رئال است در جام حذفی اسپانیا مقابل رقیب دیرینه، ضعیف عمل می‌کند.

رژه اعداد روی اعصاب رئال

هر چقدر مسی در بازی‌های اخیر جام حذفی در خانه رئال مادرید موفقیت زیادی به دست نیاورده، بارسلونا در خانه رئال مادرید شاهکارهای بزرگی رقم خورده است. حالا دیگر هواداران این تیم نیازی ندارد خاطره برتری 5 بر صفر مقابل رئال در برنابئو در دوران درخشش یوهان کرایف را به رخ بکشند چون از زمان شروع دوران طلایی مربیگری گواردیولابارها نتایج بسیار خوبی در زمین رئال به دست آورده‌اند.؛ ابتدا با نتیجه 6 بر 2 در سال 2009، سپس با پیروزی 4 بر صفر در نوامبر 2015 و در نهایت پیروزی 3 بر صفر در دسامبر 2017. برتری2 بر صفر هم که 8 بار در برنابئو برای بارسا رقم خورده است. فراموش نکنید کاتالونیایی‌ها سابقه برتری 9 بر 2 در زمین رئال را هم دارند؛ هر چند یک‌طرفه‌ترین بازی تاریخ 2 تیم در همین جام و به سود رئال مادرید رقم خورد؛ با پیروزی 11 بریک در جدال دور برگشت نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا در سال 1943!

نکات جالب

*2 تیم برای اولین بار از سال 2014 در جام حذفی اسپانیا به میدان می‌روند.

رئال و بارسا پیشاز این 5 بار در نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا مقابل هم بازی کرده‌اند که 4 بار در مجموع رئال راهی فینال شده و یک بار بارسلونا.

*رئال مادرید تنها 2 بار پس از برتری بر بارسلونا در نیمه‌نهایی، فینال را هم برد و قهرمان شد و بارسلونا در تنها باری که از سد رقیب دیرینه در نیمه‌نهایی گذشت، فینال را واگذار کرد.

*یک‌طرفه‌ترین ال‌کلاسیکوی تاریخ در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی در سال 1943 رقم خورد؛ جایی که رئال به شکل مشکوکی 11 بریک رقیب را درهم کوبید.

1977