به گزارش خبرنگار مهر،افشین قطبی عصر امروز در کنفرانس خبری پیش از دیدار استقلال تهران با بیان اینکه بازی فردا از هیجان بسیار زیادی برخوردار است، اظهار کرد: ما در بازی قبل تجربه شکست خیلی تلخی داشتیم؛ باید گفت با ١١بازی پیش رو راه طولانی داریم و در بین بازیکنان و کادر فنی فولاد خوزستان انگیزه برای پیروزی وجود دارد؛ همه حاضران می دانند فردا چه بازی سخت و سنگینی داریم.

وی افزود: قبل از اینکه به فولاد بپیوندم، از شرایط بازیکنان خوزستانی اطلاع داشتم که روحیه جنگنده ای دارند و تمام توان خود را برای بازی می گذارند؛ این انگیزه در مقابل تیم های بزرگ مثل استقلال و پرسپولیس چند برابر می شود.

قطبی با بیان اینکه برای پیروزی در مسابقات باید تیمی یک دست باشیم، بیان کرد: باید وظیفه شناس باشیم و در بازی فردا در هنگام مالکیت توپ باید حملات خود را طراحی کنیم؛ ما در بازی قبل ٣٨ بار وارد محوطه جریمه تیم نساجی شدیم ولی نتوانستیم نتیجه بگیریم برای پیروزی باید از موقعیت های خود بهره ببریم.

سرمربی فولاد خوزستان در پاسخ به این سئوال که عارف غلامی چرا در پست غیر تخصصی بازی می کند، گفت: ما به اندازه کافی از بازیکن بهره مند نیستیم و این فرصت را نداریم تا بازیکنان را در پست های مختلف بسنجیم؛ برای پست های دیگر در نظر داشتیم بازیکنان زیادی را مورد سنجش قرار دهیم اما فرصت آن را نداریم؛ تیم های بزرگ مثل استقلال بودجه ١٠برابر نسبت به ما دارند.

وی افزود: سینا مریدی برای ما بازیکن مهمی است و او به تمرینات برگشته و می تواند به ما کمک کند.

قطبی در رابطه با تفاوت بازی در آزادی و دیگر استادیوم ها عنوان کرد: استقلال و پرسپولیس در آزادی به خاطر کیفیت چمن، بازی بهتری را نسبت به بازی در زمین های دیگر دارند؛ ما هفته گذشته در چمن مصنوعی بازی کردیم و این یعنی هر بازی خصوصیات خود را دارد.

وی افزود: استقلال تیم بسیار خوبی است، اما بازی خوبی را به نمایش خواهیم گذاشت.

قطبی در پاسخ به این سئوال که تفاوت فرهنگ تماشاگران خارجی و ایرانی در چیست، گفت: من همیشه این حرف را گفته ام که احساسات و عشق به فوتبال در ایران بی نظیر است و خارجی ها باید از آن الگو برداری کنند اما ما باید تجربیات زیادی به ویژه در زمینه فرهنگی و اخلاقی کسب کنیم؛ ایرانی ها احساساتی هستند و ممکن است در راستای نتایج بازی ها احساساتی شوند و عکس العمل هایی از خود نشان دهند که بازخورد مناسبی ندارد؛ فوتبال آینه فرهنگ هر ملت است، ما برای جلوگیری از این موضوع باید در مدارس و اماکن عمومی رفتار و اخلاق را آموزش دهیم تا نحوه رفتارها در اماکن ورزشی کنترل شود.

سرمربی فولاد خوزستان اظهار کرد: من در آنالیز بازی های استقلال و پرسپولیس صحنه هایی از اعتراض به داوران و عوامل را می بینم که باید کنترل شود و در آخر چیزی که برای من ماندگار است، انسانیت است.