به گزارش وبسایت نود و به نقل از مارکا، بارسلونا در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی کوپا دل‌ری، با نتیجه 3-0 رئال مادرید را شکست داد تا به بهترین پیروزی دور از خانه خود در مقابل رئال مادرید در 93 سال اخیر برسد. (رقابت های کوپا دل‌ری)

رئال مادرید که در دو دیدار اخیر دو تیم در کوپا دل‌ری (نیمه نهایی فصل 13-2012 و فینال فصل 14-2013) بارسا شکست داده بود، این مرحله را واگذار کرد تا به این ترتیب در آمار نیز از رقیب دیرینه عقب بیفتد. پیش از این هر دو تیم در 10 رویارویی کوپا دل‌ری موفق به صعود و یا قهرمانی شده بودند و اکنون بارسا با یازدهمین برتری، از رئال پیشی گرفته است.

همچنین این پیروزی 3-0 با دبل لوئیس سوارز و گل به خودی رافائل واران، بهترین پیروزی بارسلونا در مادرید مقابل رئال در کوپا دل‌ری از سال 1936 تاکنون بوده است. در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی فصل 1926، بارسلونا در استادیوم قدیمی شامارتین با پوکر جوزپ سامیتیر رئال را 5-1 شکست داد و با پیروزی 3-0 بازی برگشت، به نیمه نهایی صعود کرد.

به جز این مسابقه، بارسا تنها یک بار دیگر موفق شده بود در دیداری حذفی به میزبانی رئال، بیش از سه بار دروازه کهکشانی ها را باز کند. بارسا در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی فصل 59-1958 مهمان رئال بود و در نهایت با دبل ساندور کوچیس و لوئیس سوارز موفق شد 4-2 میزبان خود را شکست دهد.

بعد از پیروزی 2-1 در بازی دور رفت مرحله یک چهارم نهایی فصل 12-2011، رئال در 5 بازی بعدی دو تیم در کوپا دل‌ری شکست نخورده و در این مسابقات به 2 برد و 3 تساوی دست یافته بود اما در این مسابقه شکست خورد تا این روندمثبت را نیز از دست رفته ببیند.