به گزارش وبسایت نود، در جذاب ترین مسابقه دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب تاتنهام در ورزشگاه اتحاد مهمان منچسترسیتی بود و در پایان علیرغم شکست 4-3 مقابل سیتیزن ها، به لطف برتری 1-0 در بازی رفت و با قانون گل زده در خانه حریف رهسپار نیمه نهایی شد.

شاگردان پوچتینو که برای سومین دوره متوالی در این رقابت ها حضور یافته اند، بعد از حذف در مرحله گروهی فصل 17-2016 و حذف در مرحله یک هشتم نهایی فصل 18-2017 اکنون خود را به جمع 4 تیم پایانی این رقابت ها رسانده اند. البته تاتنهام یک بار و البته سال ها قبل توانسته بود به نیمه نهایی جام باشگاه های اروپا راه یابد.

تاتنهام در فصل 62-1961 و با هدایت بیل نیکولسون به دنبال کسب دوگانه داخلی فصل قبل برای اولین بار طعم حضور در جام باشگاه های اروپا را چشیده بود. اسپرز در مرحله مقدماتی در مجموع دو مسابقه با برتری 10-5 مقابل گورنیک لهستان وارد دور اصلی مسابقات شد.

در دور اول با برتری 4-2 مقابل فابنورد روتردام، تاتنهام به مرحله یک چهارم نهایی بازی ها رسید تا در این مرحله رقیب دوکلا پراگ چکسلواکی شود. لیلی وایتس در این مرحله هم همانند مرحله قبل با برتری 4-2 رقیب چکی را شکست دادند تا به نیمه نهایی و مصاف با بنفیکا برسند. البته شاگردان نیکولسون در نیمه نهایی توفیقی نداشتند و با شکست 4-3 مقابل قهرمان نهایی فصل 62-1961 از گردونه رقابت ها کنار رفتند.

تاتنهام بعد از آن حضور درخشان، در چندین دوره از رقابت های جام یوفا نیز موفق ظاهر شد و 3 بار به فینال نیز رسید؛ فینال هایی که در سال های 1972 و 1984 با قهرمانی تاتنهام به پایان رسید. اما در این سال ها تاتنهام هیچ گاه نتوانسته بود در جام باشگاه ها/لیگ قهرمانان اروپا توفیقی به دست آورد.

اکنون تاتنهام برای اولین بار بعد از 57 سال به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده است. به نقل از فیفا، هرگز سابقه نداشته که بین دو حضور یک تیم در نیمه نهایی جام باشگاه ها/لیگ قهرمانان اروپا این قدر فاصله افتاده باشد. در حقیقت تاتنهام در این زمینه، رکورد اتلتیکومادرید را شکسته است.

اتلتیکومادرید که در فصل 74-1973 به نیمه نهایی جام باشگاه های اروپا رسیده بود، در 40 سال بعد دیگر هرگز نتوانست به این مرحله برسد تا این که در فصل 14-2013 موفق شد با غلبه بر بارسلونا، به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد. اکنون و در بین تیم هایی که به نیمه نهایی رسیده اند، تاتنهام موفق شده رکورد اتلتیکومادرید را به میزان 17 سال ارتقا دهد.

شاگردان پوچتینو در نیمه نهایی در مقابل آژاکس خواهند ایستاد تا برای یک دستاورد تاریخی، اولین صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا، تلاش کنند.