به گزارش سایت نود، 2 تیمی که فصل قبل تمام استانداردهای رقابت برای قهرمانی در لیگ داخلی را جا به جا کردند،از ساعت 18:30 امروز در چارچوب سوپرجام انگلیس برای کسب اولین جام مقابل هم قرار می‌گیرند.

 منچسترسیتی فصل قبل با 2 امتیاز کم‌تر از 2 فصل قبل قهرمانی‌اش در لیگ را تکرار کرد و حالا با 198 امتیاز در 2 فصل آن هم در رقابتی به دشواری لیگ برتر انگلیس ترسناک‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. در سوی مقابل لیورپول، تیم 97 امتیازی فصل قبل به عنوان قهرمان اروپا و بهترین نایب‌قهرمان تاریخ لیگ‌های اروپایی حالا که در تابستان نسبت به خرید جدید احساس بی‌نیازی کرده، قصد دارد در همان گام اول عزمش برای انجام کار ناتمام فصل قبل در لیگ را نشان دهد.

امتیاز منچسترسیتی

 به اعتقاد گواردیولا، منچسترسیتی در این بازی سرحال‌تر است چون 2 هفته بیش‌تر از لیورپولی که درگیر بازی نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود، استراحت کرد. تیم پپ نیازهای اندک خودش در فصل نقل و انتقالات را برطرف کرد اما لیورپول به شکل خودخواسته‌ای منفعلانه پیش رفت؛ در حالی که مثلا به جایگزینی برای میلنر و بخصوص بازیکنان خط میانی‌اش نیاز دارد و البته درست مانند  فصل پیش، روی نیمکت چندان بازیکنان خوبی را نمی‌بیند. در واقع با جدایی استوریج، تنها بازیکن ذخیره برای مثلث خط حمله، اوریگی است.

غایبان بازی 

 تنها بازیکنی که غیبتش در سوپر جام انگلیس قطعی شده، سادیو مانه، مهاجم سنگالی لیورپول است که به دلیل حضور تا روز آخر جام ملت‌های آفریقا دیرتر از بقیه بازیکنان به تعطیلات رفت و هنوز در دوران استراحت است. در سوی مقابل، ادرسون آماده حضور در دروازه سیتی نیست پس به سبک گذشته نه‌چندان دور، کلودیو براوو در سنگر سیتی می‌ایستد. دیگر غایبان قهرمان هر 3 جام فصل گذشته فوتبال گذشته، سرخیو آگوئرو، ژسوس و محرز نام دارند. 

رویارویی‌های قبلی 

لیورپول تقریبا نیمی از 212 رویایی قبلی را از منچسترسیتی برده است. 104 برد تیم قرمزپوش مقابل 55 پیروزی منچسترسیتی، عدد قابل توجهی محسوب می‌شود. 53 بازی هم با تساوی خاتمه یافته و باید دید این بار  سیتی به عنوان مدافع عنوان قهرمانی سوپرجام انگلیس به برتری می‌رسد یا لیورپول در نقش قهرمان اروپا، اولین جام فصل فوتبال انگلیس را به دست می‌آورد. لیورپول تاکنون 15 و منچسترسیتی 5 بار قهرمان سوپرجام انگلیس شده‌اند. این فاصله امشب بیش‌تر می‌شود یا کاهش می‌یابد؟