به گزارش وبسایت نود و به نقل از آاس، ماموریت پیش روی اتلتیکومادرید در تابستان 2014 ماموریت سختی پیش رو داشت. تیبو کورتوا با پایان دوره قرضی 3 ساله خود در شرایطی به استمفوردبریج بازمی‌گشت که در دو سال آخر با دریافت 29 و 24 گل، جایزه زامورا را دریافت کرده بود. 

روخی بلانکوس برای یافتن یک جانشین مناسب تا پرتغال رفت و روی یان اوبلاک دروازه بان 21 ساله و اسلوونیایی بنفیکا دست گذاشت. اتلتی برای خرید او 16 میلیون یورو به بنفیکا پرداخت کرد اما شروع او مطابق انتظارات نبود.

او با مصدومیت به ویسنته کالدرون آمد و شروع، مصادف با شکست ناامید کننده 3-2 برابر المپیاکوس در نخستین بازی مرحله گروهی فصل 15-2014 لیگ قهرمانان بود. او بخش اعظمی از فصل را نیمکت نشین میگل آنخل مویا بود. اما داستان برای اوبلاک در روز 17 مارج 2015 به کلی دگرگون شد. 

مویا در دقیقه 23 دیدار دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان مصدوم شد و جای خود را به اوبلاک داد. اوبلاک دروازه خود را در جریان پیروزی 1-0 در وقت های قانونی و اضافه بسته نگه داشت و در ضربات پنالتی پایان بازی نیز با مهار ضربه هاکان چالهان‌اوغلو، کلید صعود اتلتی به یک چهارم نهایی بود. 4 روز بعد، اوبلاک بالاخره نخستین بازی لالیگایی خود را برای روخی بلانکوس انجام داد و در جریان پیروزی 2-0 مقابل ختافه، یک بار دیگر کلین شیت کرد. بقیه داستان اوبلاک با اتلتی تا به امروز را دیگر همگان می‌دانند.

در 4 فصل اخیر رقابت های لالیگا، هیچ دروازه بانی به جز اوبلاک برنده جایزه زامورا (برترین دروازه بان لیگ از نظر نرخ گل خورده) نشده و او به دنبال آن است تا با کسب پنجمین عنوان متوالی، به رکوردی دست یابد که پیش از او تنها آنتونی رامالتس و ویکتور والدز آن را ثبت کرده اند. او در شروع فصل به عنوان کاپیتان سوم تیم دیگو سیمئونه منصوب شد تا ال‌چولو بر اهمیت او در ترکیب تیمش تاکید کرده باشد اما شروع فصل 20-2019، مطابق انتظارات نبوده است.

بعد از کلین شیت در دو بازی ابتدایی فصل (پیروزی های 1-0 برابر ختافه و لگانس) دروازه اوبلاک در 3 بازی بعدی مجموعا 6 بار باز شد (پیروزی 3-2 مقابل ایبار، شکست 2-0 مقابل رئال سوسیه‌داد و تساوی 2-2 مقابل یوونتوس) تا او علیرغم ثبت دو کلین شیت دیگر در بازی های اخیر اتلتیکو (تساوی 0-0 مقابل سلتاویگو و پیروزی 2-0 مقابل مایورکا) با آمار 6 گل خورده در 7 مسابقه به دربی شنبه شب مادرید برسد. 

آمار زمانی نگران کننده به نظر می‌رسد که بدانیم اوبلاک در هیچ یک از 4 فصلی که جایزه زامورا را کسب کرده بود، هرگز در 7 بازی ابتدایی فصل این تعداد گل دریافت نکرده بود؛ 5 گل در فصل 19-2018، 4 گل در فصل 18-2017، 2 گل در فصل 17-2016 و 3 گل در فصل 16-2015. با این حال آمار هنوز هم به نفع اوبلاک است؛ او در 215 بازی برای اتلتی 121 کلین شیت داشته و این یعنی اوبلاک در 56.3 درصد از دیدارهایی که سنگربان اتلتیکو بوده دروازه اش را بسته نگه داشته است.

تمامی آمار اوبلاک، بازگشت سلف او به بخش قرمز و سفید مادرید را با چالش مواجه خواهد کرد. کورتوا فصل قبل در 35 مسابقه در تمامی رقابت ها برای رئال به میدان رفت و با دریافت 48 گل، تنها در 10 مسابقه دروازه اش را بسته نگه داشت. عملکرد کورتوا در این فصل هم متقاعد کننده نبوده است. او در 6 بازی 9 گل دریافت کرده  و بالاخره در آخرین بازی خود (پیروزی 1-0 مقابل سویا) توانست اولین کلین شیت فصل 20-2019 را به ثبت رساند. این ها، بدترین آمار کورتوا از زمان آغاز دوران حرفه ای او در خنک هستند.

موضوغ کیلور ناواس دیگر به پایان رسیده و با انتقال دروازه بان کاستاریکایی به پاریسن‌ژرمن، کورتوا دیگر بهانه ای از نظر تحت فشار بودن ندارد. او در دیدار برابر هم تیمی سابق خود، تحقیر با شکست 3-0 را تجربه کرد و شنبه شب، باید در آزمون سخت دیگری برابر جانشین خود در تیم سابقش به میدان رود؛ شبی که او مجبور است نمایشی بهتر از اوبلاک در واندا متروپولیتانو داشته باشد.