به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرجیو کونسیسائو که از سال 2017 هدایت پورتو را برعهده دارد و در این مدت این تیم را به 11 قهرمانی در رقابت‌های مختلف از جمله سه قهرمانی در لیگ برتر پرتغال و چهار قهرمانی در جام حذفی پرتغال رسانده است، تصمیم گرفته پس از هفت سال از این تیم پرتغالی جدا شود.

بر اساس گزارش روزنامه «رکورد» پرتغال؛ کونسیسائوی 49 ساله تصمیم گرفته است با فعال کردن بند خروجی که در قراردادش با پورتو دارد، از سمت سرمربیگری این تیم کناره‌گیری کند، این در حالی است که قرارداد او تا پایان ماه ژوئن 2028 اعتبار دارد. پورتو هم در حال جستجو برای یافتن جانشینی مناسب است و انتظار می‌رود کونسیسائو به‌زودی تصمیمش برای جدایی از پورتو را اعلام کند.

 

فابریتزیو رومانو خبرنگار سرشناس ایتالیایی و کارشناس نقل‌وانتقالات فوتبال اروپا خبر داد؛ المپیک مارسی دنبال استخدام سرجیو کونسیسائو به‌عنوان سرمربی جدید است و پروژه و پیشنهاد خوبی را به این مربی پرتغالی ارائه کرده است. مدیران باشگاه مارسی حالا منتظر پاسخ و تصمیم نهایی این مربی پرتغالی هستند، اما مصمم هستند تا او را به‌عنوان سرمربی جدید خود منصوب کنند.

ژان‌لویی گسه 70 ساله که در ماه فوریه جاشین جنارو گتوسو در تیم المپیک مارسی شده بود، در پایان فصل 24-2023 لوشامپیونه به دوران مربیگری خود پایان داد و بازنشسته شد.

تیم مارسی در فصل اخیر رقابت‌های لوشامپیونه فرانسه در رده هشتم به کار خود پایان داد.