به گزارش خبرنگار مهر، مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام ملت های فوتبال اروپا موسوم به یورو ۲۰۲۴ شامگاه شنبه آغاز خواهد شد و در یکی از این دیدارهای تیم های ملی فوتبال آلمان و دانمارک از ساعت ۲۲:۳۰ رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

تیم ملی آلمان که میزبان این بازی ها است از امید زیادی برای راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی برخوردار است و تلاش خواهد کرد در ورزشگاه خانگی و در پیش چشمان هواداران خودی بتواند از سد حریف خود عبور کند. شاگردان ناگلزمان با ۷ امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم شدند.

در سوی دیگر میان دانمارک حضور دارد که عملکرد خوبی در مرحله گروهی نداشت و به عنوان یکی از ضعیف ترین تیم های مرحله گروهی و با ۳ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و جواز حضور در یک هشتم نهایی را کسب کرد. این تیم در هر سه بازی خود برابر انگلیس، صربستان و اسلوونی به تساوی رسید.

دانمارک ممکن است بدون هافبک کلیدی خود، کریستین اریکسن، به میدان برود زیرا او در تمرینات روز گذشته به دلیل مشکل در ناحیه معده شرکت نکرد. مورتن هیولمند، که در مرحله گروهی مقابل انگلیس گلزنی کرده بود هم در این دیدار محروم است.

آنتونیو رودیگر، مدافع آلمان، پس از مشکلی که از ناحیه همسترینگ با آن مواجه بود در تمرینات روز گذشته شرکت کرد و احتمال دارد بازی کند. جاناتان تا، مدافع میانی این تیم هم محروم است و بنابراین نیکو شلوتربک به جای او بازی خواهد کرد.

تاریخچه بازی های رو در رو

آلمان و دانمارک تاکنون ۲۸ بار در رقابت های مختلف رو در روی هم قرار گرفته اند که ۱۵ برد برای آلمان، ۸ برد برای دانمارک و ۵ تساوی به ثبت رسیده است.

این پنجمین رویارویی بین آلمان و دانمارک در یک تورنمنت بزرگ (جام جهانی / یورو) خواهد بود که هر دو تیم در چهار مسابقه قبلی دو برد داشته‌اند. تنها مسابقه مرحله حذفی بین این دو تیم در فینال یورو ۱۹۹۲ بود که دانمارک با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

دانمارک هر پنج مسابقه قبلی خود در مسابقات قهرمانی اروپا را مقابل تیم های میزبان شکست خورده است از جمله شکست مقابل آلمان در مرحله گروهی یورو ۱۹۸۸ و شکست برابر انگلیس در ورزشگاه ومبلی در یورو ۲۰۲۰.

آلمان برای پنجمین تورنمنت پیاپی به مرحله حذفی یورو رسیده است. دو مسابقه حذفی آخر آن‌ها با نتیجه ۲-۰ به پایان رسیده است، در نیمه‌نهایی یورو ۲۰۱۶ به فرانسه و در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ به انگلستان باخته‌اند.