به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سان؛ لوشامپیونه فرانسه به خاطر هوادارانش و اتفاقاتی که در حواشی بازی‌های آن رخ می‌دهد، همیشه مستعد جنجال است و این هفته نیز یک جنجال دیگر در لیگ دسته اول این کشور شکل گرفت که البته این بار ربطی به هواداران نداشت و به خاطر رونمایی از یک قانون عجیب بود.

جنجال در بازی روز گذشته (یکشنبه) تیم‌های فوتبال لیون و اوسر در هفته نهم لوشامپیونه رخ داد، زمانی که داور مسابقه به ضرر اوسر میهمان یک پنالتی اعلام کرد که منجر به ثبت یکی از گل‌های لیون شد که درست قبل از پایان نیمه نخست توسط ژرژ میکاتادزه به ثمر رسید. اگرچه صحنه خطای پنالتی صورت گرفته توسط منساه بازیکن تیم اوسر با VAR بازبینی و تأیید شد، اعضای کادر فنی تیم میهمان بسیار خشمگین و معترض بودند. استدلال آنها برای اعتراض‌شان به ژرمی استینات داور مسابقه هم این بود که او درست قبل از وقوع خطای پنالتی، یک ضربه دروازه به سود اوسر اعلام کرده بود. در ادامه اعتراض‌ها، ژان ماری استفانوپولی یکی از مربیان تیم اوسر هم اخراج شد اما اتفاق مهمتر لحظاتی بعد رخ داد وقتی که ژوبال جونیور، کاپیتان تیم اوسر نامه‌ای را به داور مسابقه تحویل داد؛ برگه‌ای شبیه یک فرم رسمی که داور با دیدن آن لحظاتی تأمل کرد اما دستور به ادامه بازی داد.

لیگ لوشامپیونه فرانسه , تیم فوتبال لیون فرانسه ,

برای خیلی‌ها این سؤال پیش آمد که مضمون نامه داده شده به داور مسابقه چه بوده و اکنون مشخص شده که به موجب قانونی جدید در فوتبال فرانسه، تیمی که از اشتباه تصمیم داور اطمینان داشته باشد، می‌تواند بلافاصله پس از آن و قبل از شروع مجدد بازی با دادن نامه‌ای به او، مراتب اعتراض خود را برای بررسی مجدد صحنه ارائه کند. این اعتراض کتبی صرفاً باید توسط کاپیتان تیم ارائه شود و به تیم معترض این حق را می‌دهد که مستقیماً و به صورت کتبی، به کمیته داور اتحادیه فوتبال فرانسه شکایت کند.

نامه‌نگاری اوسری‌ها با داور هم در زمین بازی رخ داد و به همین دلیل بازی برای تقریباً 15 دقیقه متوقف شد. نامه‌نگاری صورت گرفته که در فرانسه به عنوان درخواست بازبینی فنی معروف است، می‌توانست منجر به لغو گل اوسر و برگزاری مجدد بازی شود هر چند طبق گزارش شبکه DAZN، مسئولان اوسر قصد ندارند شکایت خود را از طریق کمیته داوران فدراسیون فوتبال فرانسه پیگیری کنند.