به گزارش خبرگزاری تسنیم، مارچلو ویولا دادستان شهر میلان اعلام کرد؛ سرنخ‌هایی به دست آمده که نشان می‌دهد داویده کالابریا کاپیتان تیم فوتبال میلان، ماه فوریه سال 2023 با یکی از هواداران دو آتشه باشگاه (کورواسود) به نام لوکا لوچی که روز دوشنبه خبر دستگیری‌اش منتشر شد، ملاقات داشته است.

لوچی یکی از افراد لیست 19 نفره هواداران تیم‌‌های فوتبال میلان و اینتر است که گفته می‌شود با برخی باندهای مافیایی برای ارتکاب تخلفاتی مانند اخاذی و بلیت‌فروشی در بازار سیاه همکاری داشته است. دادستان میلان و جووانی ملیو دادستان ضدتروریسم ایتالیا روز گذشته (دوشنبه) در یک نشست خبری مشترک اعلام کردند که ملاقات کالابریا و لوچی در کافه‌ای در شهر میلان رخ داده اما هنوز دلیل ملاقات و محتوای مکالمات آنها مشخص نیست.

همچنین نشریه کوریره دلاسرا نیز در گزارشی آورده است؛ داددستانی میلان در جریان تحقیقات خود، مارکو فردیکو، یکی از اصلی‌ترین رؤسای کوروانورد (اولتراهای اینتر) امروز صبح دستگیر شد. فردیکو یکی از کسانی است که متهم شده مسئولان باشگاه اینتر را برای دریافت بلیت بازی‌ها تحت فشار قرار می‌داده است. اعضای کوروانورد در مقطع پایانی فصل 23-2022 به دلیل اینکه باشگاه حاضر نشده بود بلیت‌های درخواستی‌شان بیش از سقف تعیین شده را به آنها هدیه (!) بدهد، دست از تشویق تیم کشیده بودند.

بر اساس این گزارش و طبق فایل گفت‌وگوی پخش شده؛ مارکو فردیکو در صدد بوده با واسطه کردن سیمونه اینزاگی به باشگاه برای دریافت بلیت بیشتر فینال لیگ قهرمانان فشاور بیاورد. فردیکو در این فایل می‌گوید؛ «هی میستر! راستشو بخوای باشگاه فقط هزار تا بلیت بهمون داده اما این اصلا کافی نیست و دست‌کم 200 تا بلیت دیگه هم لازم داریم تا خیال‌مون [برای حضور همه اعضای کوروانورد در ورزشگاه] راحت باشه» و در نهایت هم اینزاگی قول می‌دهد که در این بازه با باشگاه صحبت کند.

در این بین دادستان شهر میلان اعلام کرده که هیچ‌یک از اعضای دو باشگاه این شهر در ارتباط با این پرونده مورد بازجویی قرار ندارند. 

تیم فوتبال میلان ,

طبق اعلام پلیس؛ میلان اشکرینیار، مدافع پیشین اینتر نیز جزو افرادی است که با اولتراهای دستگیر شده تماس داشته است. او با مارکو فردیکو تماس داشته که ظاهراً سعی داشته با زد و بند سهمیه بلیت هواداران اینتر را برای فینال جام حذفی ایتالیا در فصل 23-2022 افزایش دهد.

پیشتر خبرگزاری آنسا (خبرگزاری رسمی ایتالیا) گزارش داده بود؛ در دو باشگاه اینتر و میلان وارد «پروسه جلوگیری» شده‌اند. این پروسه بدین معناست که دو باشگاه تحت پیگرد قانونی قرار نگرفته‌اند اما باید در قالب تعهدنامه‌ای نشان دهند که تمام ارتباطات‌شان با اولتراها را قطع کرده‌اند؛ خصوصا در قضیه بلیت‌فروشی. قاضی پرونده عنوان کرده است؛ «در تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که باشگاه اینتر خلاف میل باطنی و تحت فشار مجبور به دادن یک‌سری امتیازات در بحث بلیت‌فروشی به کوروا‌نورد شده است».

تحقیقات دادستانی میلان درباره این پرونده همچنان ادامه داد.